ראשי » מה זה כירופרקט, בעצם?

מה זה כירופרקט, בעצם?

כירופרקט הוא מטפל אשר עבר הכשרה לעסוק בתחום. לימודי כירופרקטיקה נמשכים כשבע שנים ובמהלכן הסטודנטים עוברים הכשרה ותקופת התמחות ארוכה. הלימודים המקיפים כוללים קורסים בתחומים: אנטומיה, כימיה, רנטגן, דיאגנוזה ועוד רבים אחרים. מכאן ניתן להבין כי לא מדובר במקצוע אלטרנטיבי שאפשר ללמוד במספר חודשים בלבד.

על מנת להבין מה זה כירופרקט חשוב להבין את ההכשרה שעליו לעבור ואת סוג העבודה שהוא מבצע. לרשותו של הכירופרקט עומד הידע שצבר, כפות ידיו שישמשו כחלק משמעותי מהטיפול ושלל אמצעים נוספים כמו מיטת מתיחה מיוחדת, אולטרסאונד ועוד.

ומהי המניפולציה שכירופרקטים משתמשים בה?

המילה "מניפולציה" מתייחסת בהתנהגות למשהו שלילי. הפעלת סחיטה רגשית שמטרתה היא לגרום לאדם מסוים לעשות משהו שלא התכוון לעשות או להרגיש רגשות מסוימים. ברפואה הכוונה היא שונה לחלוטין. מניפולציה רפואית יוצרת תנועה חיובית בגוף. לפעולה, אשר תתבצע לרוב באמצעות הידיים, יש השפעה תרפויטית על החלק המטופל. מכאן אפשר להבין כי מדובר בפעולה חיובית אשר עוזרת להשיג את השיפור המיוחל.

עוד על מהי כירופרקטיקה.

מתי כדאי לפנות לכירופרקט?

לאחר שנתנו מענה לשאלה מה זה כירופרקט אפשר להתחיל להסתכל על הבעיות השונות שהטיפול יכול לתת להן מענה.

כאבי גב וראש

הכירופרקט יכול לתת מענה טיפולי לשלל בעיות גב וכאבי ראש. המשימה הראשונה תהיה לבצע אבחון ראשוני ולהבין מהו המקור אשר מוביל לכאב. לאחר מכן יפעיל הכירופרקט מניפולציות ולבסוף ייתכן וימליץ על תרגילים שונים אותם יהיה עליך לבצע בבית. מידת הכאב יכולה לפחות כבר בסיום הטיפול הראשון.

פריצת דיסק

פריצת דיסק היא בעיה שיכולה להוביל לירידה חדה באיכות החיים ולכאבים רבים. לרפואה או לכירופרקטיקה אין יכולת להחזיר את הזמן לאחור, אך הטיפול הכירופרקטי יכול לשפר באופן משמעותי את המצב על ידי הזזת החוליות בעדינות כך שהחיכוך יהיה מינימלי. התוצאה היא הפחתה בכאב והחזרת איכות החיים.

בעיות יציבה ועקמת

בעיות יציבה או עקמת יכולות להיות מטופלות כל ידי כירופרקט. יש לבצע מניפולציות שונות, להשתמש במכשירים המיועדים לטיפול זה ולבצע תרגילים בין הטיפולים, על פי הנחיית המטפל.

למגוון תרגילי כירופרקטיקה.

לגשת לכירופרקט הנכון

מרפאות כירופרקטיקה לאיכות חיים מנוהלות על ידי ד"ר רז יהודה וד"ר מיכאל שוורץ, שניהם כירופרקטים בעלי הסמכה. ניתן למצוא אצלנו קליניקות מאובזרות ולקבל טיפול מקצועי. לפרטים ובדיקה כיצד נוכל לעמוד לרשותך, זה הזמן שלך ליצור עמנו קשר.