ראשי » תסמיני פריצת הדיסק ומהי פריצת דיסק?

תסמיני פריצת הדיסק ומהי פריצת דיסק?

עמוד השדרה בנוי חוליות. בין כל שתי חוליות ישנו דיסק ובו חומר ג'לי שתפקידו לסכך את החיבור בין שתי החוליות. אם שתי החוליות יפגעו זו בזו בכל תנועה, התוצאה תהיה כאב קבוע. התפקיד של הדיסק הוא למנוע את החיכוך. פריצת דיסק מתארת מצב בו הדיסק נפגע וכתוצאה מכך החומר שנמצא בתוכו נוזל החוצה. כאשר אין חומר בדיסק, החיכוך גובר ואיתו מופיע כאב חד. מצב זה יכול להוביל גם להתפתחות דלקתית באזור, שגם היא כואבת מאד.

תסמינים לפריצת דיסק

ישנם מספר תסמינים לפריצת דיסק. ברגע שהתסמינים הללו מופיעים, יש לפנות לבצע אבחון על מנת לדעת היכן בדיוק הבעיה ומהי חומרתה ובהתאם לטפל באזור. על מנת להבין האם מדובר בכאב גב או בפריצה, יש לשים לב לתסמינים הבאים:

• כאב מקרין לרגל או לרגליים – סימן אחד שיכול להעיד על כך שהכאב שבגב הוא פריצת דיסק הוא הקרנת הכאב לרגל אחת או לשתי הרגליים.
  • החמרת הכאב בתנועה – אחד התסמינים יכול להיות החמרה של הכאב בזמן תנועה וכך גם בפעולות כמו שיעול וצחוק ופעולות אחרות שדורשות מאמץ.
  • נימול – במידה ומופיעה תחושת נימול בנוסף לכאב בגב, הדבר יכול להצביע על פריצה של הדיסק. בנוסף לנימול יכולה להופיע גם חולשה של הרגליים.
  • כאב בזרועות ובשכמות – כאשר הפריצה היא בגב העליון יכולה להיות השפעה הזרועות והשכמות וכאב גם באזורים אלו.

חשוב לשים לב כי תסמינים לפריצת דיסק ישתנו בין אדם אחד לאחר וכי לא כל התסמינים אמורים להופיע. במקרה והם מופיעים בנוסף לכאב בגב, מומלץ לבצע בדיקה ולטפל בהתאם.

חשוב לדעת כי לעתים קרובות כאבי הגוף השונים משולבים זה בזה – אינטגרציה מבנית.

אפשרויות הטיפול בפריצת דיסק

ברגע שקרתה הפריצה והדיסק יצא ממקומו, לא ניתן להחזיר אותו בחזרה. אבל, אין זה אומר שיהיה עליך לסבול לאורך כל החיים מכאב קבוע. חשוב מאד לטפל בכך בהקדם האפשרי ולהוריד את הלחץ הנוצר במקום. המטרה של הטיפול תהיה להגמיש את האזור ולהגביר את טווח התנועה.

טיפול זה יפחית את הכאב המופיע כתוצאה מהפריצה והוא יעלה את איכות החיים שלך. במרפאת כירופרקטיקה לאיכות חיים נשתמש במיטת מתיחה מיוחדת, פלסטרים מיוחדים ובמקביל נבצע מניפולציות עדינות ומדויקות על מנת להזיז בזהירות את החוליות ונגביר את טווח התנועה.

חשוב להכיר גם את הטיפול בעקמת.

לפרטים נוספים על תסמינים לפריצת דיסק ולהפחתת הסבל, זה הזמן ליצור עמנו קשר ולקבוע טיפול באחת הקליניקות.

ותמיד טוב לדעת – מדריך לביטוח חיים.