• איש עומד עקום, אינטגרציה מבנית

אינטגרציה מבנית

כאבים רבים ככאבי גב, צוואר וראש, דלקות חוזרות בגידים, שחיקה מואצת במפרקים, מוגבלות תנועתית ועוד "קרחצנים" שונים, נובעים לעיתים רבות מהצטברות של עומס מכאני. אחת הסיבות השכיחות ביותר לעומס מכאני באזורים שונים בגוף היא הדרך בה אנו נוטים להחזיק את גופנו (או נכון יותר לומר – לא להחזיק אותו). דפוס היציבה שלנו הינו הרגל עקשן שקשה לשרש והוא תורם נכבד לחלק גדול מהכאבים והמוגבלויות עמם אנו מתמודדים.

אינטגרציה מבנית בשיטת KMI הינה גישה טיפולית המתבססת בעיקר על בחינת היציבה ואופן אחזקת הגוף וניסיון להשפיע ולשנות באמצעות "כוונון" רקמות החיבור בגוף. הטיפול מתמקד ברקמת חיבור הקרויה פשייה. זהו מארג רשתי העוטף מתחת לעור את האיברים הפנימיים, שרירים גידים סיבי שרירים.

כתוצאה מחבלות ותאונות, מהרגלי עבודה לקויים, חיקוי יציבה, פעילות גופנית לא מאוזנת או חוסר פעילות. רקמה זו נוטה להתקצר באזורים מסוימים ובטווח הרחוק לקבע את היציבה במנח שגוי. כאב יכול להתפתח באזורי הפשייה המקוצרת או ברקמות מרוחקות המגיבות לקיצור. לדוגמה – קשת נפולה ברגל התורמת לכאבי גב, אגן וראש. כתפיים שמוטות הגורמות לכאבי צוואר וראש. אזורים שונים בגוף מגיבים לקיצור ותפקוד לקוי באזור אחר ומתחילה שרשרת של פיצויים יציבתיים המקבעים לאחר זמן מה דפוס יציבה לקוי. הטיפול באמצעות אינטגרציה מבנית, נחשב לטיפול 10,000 והתוצאות מדברות בעד עצמן.

איך מטפלים בבעיות יציבה בגישת האינטגרציה המבנית?

• מבצעים אבחון דקדקני של היציבה, מכף רגל ועד ראש.
• מרכיבים את כל הממצאים לכדי "פאזל" שבאמצעותו אנו מתחקים אחר התפתחות היציבה, ואזורי הטיפול.
• מבצעים תהליך טיפולי מובנה, הכולל 10-12 פגישות, כאשר כל פגישה אורכת כשעה.
• הטיפול כולל מגע עמוק ברקמות השריר-פשייה, במטרה למתוח, לשחרר ולהאריך אזורים מכווצים, לצד עוררות והפעלה של אזורים "רדומים".
• אנו מטפלים בשיטת KMI, אשר פועלת על "שבילי השריר-הפשייה" (""Anatomy Trains) –רקמה רכה הנמשכת מכף רגל ועד ראש, המשפיעה על היציבה ומשום כך, מהווים את היעד לטיפול.
• התוצאה: במקרים רבים שינוי ביציבה, הפחתה עד העלמות כאבים, שיפור נשימתי, איזון גופני והרגשה טובה יותר!
• ניתן לבצע סדרת טיפול מכינה בת 3 פגישות, להיכרות והתנסות עם גישה טיפולית זו.
• הטיפול מתאים לילדים ומבוגרים כאחד.

רוצים לדעת יותר?

החל מהלידה, ובמשך כל חייו של האדם, הגוף שלנו חשוף לכוח אבסולוטי – כוח הכבידה או בשמו המוכר יותר: הגרביטציה. כוח זה עובר דרך גופינו ומחבר אותנו לאדמה. במצב אופטימלי, כוח הכבידה אמור לעבור דרך חלקי הגוף השונים, והוא משמש כגורם תומך ומייצב. באופן זה, הגוף פועל ללא בזבוז מיותר של אנרגיה, לא קיים מתח על הרקמות הרכות (שרירים, רצועות, גידים, פשייה) וממילא אין כאבים.

אולם, במצב שבו חלקי הגוף אינם נמצאים במיקומם האופטימלי, לדוגמה ראש נטוי לפנים, גוף נטוי קדימה, אגן אחד גבוה מהשני ועוד, כוח הכבידה פועל כנגד הגוף, וזה האחרון נאלץ להילחם נגדו, להשקיע אנרגיה מיותרת בביצוע פעולות יומיומיות (הליכה, עמידה, ישיבה) והדבר יוצר עומסים במערכת השריר שלד, וגורם לכאבים ומיחושים במקומות שונים.

2018-12-13T19:56:45+00:00