• כירופרקט מטפל בכאבי גב

כירופרקטיקה

כירו = יד + פרקטיקה = טיפול, ואכן כירופרקטיקה היא שיטת טיפול ידנית, מוכרת ומקובלת בארה"ב ובאירופה, אשר צוברת תאוצה גם בישראל. מטרת הכירופרקטיקה לטפל בליקויים מכאניים-תנועתיים של חוליות ושרירים, כדי לשפר את תפקוד הרקמות, להביא להעלמות הכאב ולהחזיר לתפקוד תקין את המפרקים והשרירים.
אם גם אתם סובלים מכאבים בגב או בגפיים, מפריצת דיסק והקרנת כאב לרגליים או מכאבי ראש או צוואר, אנחנו יכולים לתת לכם מענה!

השלבים בעבודת הכירופרקט:

1. מילוי שאלון בנוגע להיסטוריה הרפואית של מטופל.
  2. בחינת הצילומים וההדמיות שבידי המטופל על-ידי הכירופרקט.
  3. בדיקת המטופל וביצוע אבחון כירופרקטי.
  4. מתן אבחנה רפואית והמלצות לטיפול.
  5. ביצוע טיפול (לרוב מדובר בסדרה של טיפולים).

* כיצד מתבצע הטיפול?

• מדובר בטיפול ידני הכולל שימוש בטכניקות טיפוליות מגוונות (מניפולציות), מתיחות, עיסויים ועוד, שאותם מפעילים על החוליה אשר אינה יושבת במקומה.
  • במקרה של בעיות מכניות במפרקים, יחזיר הכירופרקט את העצמות המרכיבות את המפרק למקומן הטבעי.
  • הטיפול ילווה במתן הנחיות והמלצות בנושא יציבה למטופל, לתרגול ואימוץ יומיומי.
  • במרבית המקרים נדרשת "תחזוקה" כדי להבטיח שהתופעה או הכאב לא יחזרו.

אז מאיפה הכל התחיל?

הכירופרקטיקה החלה את דרכה לפני יותר ממאה שנה, על ידי דויד פלמר, אשר טען שבמערכת העצבים תלויה בריאות הגוף. כדי לשמור על בריאות הגוף, יש לאפשר לעצבים שבתעלת עמוד השדרה, לתפקד ללא הפרעות. מנגד, גירויים שונים, בין חוליות עמוד השדרה, יכולים להפריע לתפקוד העצבים ולגרום למחלות באברים פנימיים. לשיטתו של פלמר, הסרת חסימות אלה, יאפשרו לעצבים לחזור לתפקוד תקין, ובעקבותם הגוף יתחזק ויתעלה לדרגת בריאות גבוהה יותר. כיום, אנו יודעים שיש מקורות נוספים המשפיעים על התפתחות מחלות ודרכי מניעתן, אולם העקרונות שהנחיל דויד פלמר, מהווים את הבסיס לכירופרקטיקה המודרנית.

ככירופרקטים המתמחים בבעיות שריר-שלד, חשוב לנו תפקוד תקין של כל מערכת התנועה בגוף, אך מירב הדגש הוא על תפקוד עמוד השדרה. תפקוד תקין מאפשר לעצבים לפעול ביעילות ולהימנע מכאבים שונים שמקורם ברקמות השונות של עמוד השדרה.

2018-12-12T20:47:04+00:00