תמונת נושא לתרגילים אצל כירופרקט

תרגילים

תרגילים2018-12-09T20:52:56+00:00
תרגיל טיפול אצל כירופרקט. תרגיל מס 3

עמידת מרפקים (פלאנק)

יש לשכב על המרפקים ואצבעות הרגליים, להחזיק את הגוף ישר, לשמור על הגב במצב נייטראלי – ללא שקיעת הגב התחתון.
נא להתחיל ב-15 שניות ולחזור על כך 5 פעמים.
בהדרגה יש להאריך את הזמן ל-30 שניות – 5 פעמים
לבסוף יש לתרגל 60 שניות – 3 פעמים

תרגיל טיפול אצל כירופרקט. תרגיל מס 4

עמידת מרפק צד (פלאנק צד)

יש לשכב על הצד ולודא שמפרק ירך עליון מעל התחתון. יש לדחוף מעלה ולהישען על המרפק עד שמתקיים קו ישר רגל-ירך ראש.
יש להתחיל ב-15 שניות ולחזור על כך 5 פעמים.
בהדרגה יש להאריך את הזמן ל-30 שניות – 5 פעמים
לבסוף יש לתרגל 60 שניות – 3 פעמים

תרגיל טיפול אצל כירופרקט. תרגיל מס7תרגיל טיפול אצל כירופרקט. תרגיל מס7

חיזוק דינמי שרירי בטן

חיזוק שרירי בטן בדגש על עבודה אלכסונית.
יש להתרומם לאט, להביא מרפק לברך הנגדית, להמתין 2-3 שניות ולרדת לאט.
יש לחזור על כך 5 פעמים ולהחליף צדדים.
למתחילים 1-2 פעמים כל צד.
למתקדמים 3-5 פעמים כל צד.

תרגיל טיפול אצל כירופרקט. תרגיל מס6תרגיל טיפול אצל כירופרקט. תרגיל מס6

תרגיל פלג גוף תחתון

יש למשוך את הברכיים בכוון החזה ולהתחיל בגלגולים איטיים.
תחילה בכיוון אחד ואח"כ בכיוון שני, כ-20 סיבובים בכל כיוון.
כעת יש להניח את כפות הרגליים קרוב לאגן, כשהברכיים מכופפות, ולהפיל את הברכיים לצד אחד. יש להישאר כך כ-20 שניות.
יש לחזור לאמצע ולהמשיך לצד השני.
נא לחזור על כך 3 פעמים.
כעת יש להמשיך את התנועה מצד לצד ברצף ללא עצירה למתיחה כ-30 פעם.

תרגיל טיפול אצל כירופרקט. תרגיל מס8תרגיל טיפול אצל כירופרקט. תרגיל מס8

תרגיל פלג גוף תחתון

עבור לעמידת 6 (על הברכיים) קמר את הגב (השתדל גם את הגב התחתון), המתן מספר שניות וקער את הגב ושוב המתן מספר שניות.
עבור מספר פעמים ממצב למצב ולבסוף בקימור האחרון רד לאט לאט לישיבה על הקרסוליים תוך כדי הרחקת הידיים קדימה וחוש את המתיחה לאורך הגב. המתן 20 שניות.

מתיחת שרירי השוק

יש לעמוד מול קיר ולהניח ידיים פשוטות קדימה עליו. יש לקרב רגל שמאל אל הקיר ולהרחיק רגל ימין מעט אחורה. יש לנעול את ברך ימין ולוודא שכל כף הרגל מונחת על הרצפה. יש לחוש את שרירי שוק ימין (מאחור) נמתחים. נא להמתין 30 שניות ולהחליף רגליים. יש לחזור על כך שלוש פעמים.

מתיחת כתפיים

יש לשלב את המרפקים לפני הגוף בגובה הכתפיים ולסובב מצד לצד כשהראש מוביל את התנועה. יש לחזור על כך 40-50 פעם בקצב איטי וקבוע. בסיום, יש לשלב את האצבעות מאחורי העורף תוך תמיכה בחוליות הצוואר התחתונות ו"לגלגל" הראש מעלה מעל הידיים. יש להמתין כ-5 שניות ולחזור. יש לחזור על התרגיל 7 פעמים.

מתיחת שרירי החזה

מתיחת שרירי החזה כנגד המשקוף. כל יד בנפרד, יש למתוח כ-20-30 שניות ולהחליף צד 3 פעמים. יש להקפיד ולהחזיק את האגודל למעלה.

תרגיל למתיחת צואר, התחלת התרגיל אצל כירופרקט
תרגיל למתיחת צואר, התחלת התרגיל אצל כירופרקט
תרגיל למתיחת צואר, התחלת התרגיל אצל כירופרקט

תרגיל למתיחת הצואר

יש לבצע את התרגיל לכל צד בנפרד. לדוגמה מתיחת צד ימין: יש לקבע את יד ימין מתחת למושב, להטות את הגוף שמאלה. נוצרת מתיחה קלה בין כתף ימין והצוואר. כעת יש להטות אוזן שמאל לכתף שמאל – ללא סיבוב הראש. יש להמתין כ-20 שניות ולהרפות. יש לחזור על התרגיל ולאחר מכן יש להטות את הראש שמאלה ולהוסיף סיבוב קל של הסנטר שמאלה ושוב להמתין 20 שניות. יש לחזור על כך פעמיים לכל כיוון לסירוגין.

תרגילי חימום לעקמת
תרגילי חימום לעקמת
תרגילי חימום לעקמת
תרגילי חימום לעקמת
תרגילי חימום לעקמת

תרגילי חימום לעקמת

יצירת קשר

ד"ר מיכאל שוורץ
050-6333061
רח' התאנה 10, שוהם | יעבץ זאב 29, פתח תקוה

ד"ר רז יהודה
052-3315688
רח' מרווה 7, כפר תבור